torsdag, november 26, 2009

Tidsfordriv

I disse dager er det 14 måneder siden jeg kom hjem fra sykehuset. Rart i grunnen. Det har gått utrolig fort, men på samme tid utrolig sakte. For 14 måneder siden klarte jeg knapt å bevege meg fra senga i 2. etasje og ned på kjøkkenet for å lage meg en brødskive og opp igjen. Nå klarer jeg i hvertfall 3 - 4 timer med aktivitet før ryggen sier stopp.Så fremgang har det vært. Smått, men dog fremgang.
Jeg føler at jeg har forsøkt mye. Jeg har gjort det leger, manuellterapeuter og fysioterapeuter har foreslått. Jeg har til og med forsøkt litt alternativ behandling. Uten at jeg kan tilskrive det jeg har prøvd som grunnen til at jeg har hatt fremgang. Trening gjør meg værre. Sykling (spinning) skal jeg holde meg laaangt unna i følge legen. Jeg skal gå turer og være i tilnærmet normal aktivitet og lytte til kroppens signaler om at "dette er bra" og "nå må du hvile". Så hva gjør jeg?
Vel, takk hvem-det-nå-er-jeg-skal-takke for Internett! Og wikipedia, diverse forum, mail og chat. Det har virkelig gjort at mine dager sier "svisj".
For tiden er jeg aktiv på Milforum. Et forum for de som skal, er eller har vært i militærtjeneste, polititjeneste eller i sivilforsvaret, i tillegg til de som har en genuin interesse for Forsvar og Forsvarshistorie. Du verden så mye kunnskap som kan plukkes frem rundt omkring i landet! Og klare og gode tanker og holdninger til alt som har med Forsvaret, politiet og politikk generelt.
Jeg "leser" også Wikipedia.. Faktisk.. Jeg begynte for moro skyld på tallet 1900 og leste meg videre oppover i årene. Jeg hoppet med vilje over 1. og 2. verdenskrig da de sidene etterhvert ble så sinnsykt pakket med informasjon. Tror jeg blir en jævel i TP ;-)
Og blogger litt da. Går litt i rykk og napp, men håper på å kunne oppdatere med litt mer "i media strømmen" innlegg etterhvert.
Og jeg lurer på om jeg skal lære meg å spille gitar.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar