tirsdag, juni 09, 2009

Dagene siden sist..

Etter å ha puttet innpå litt Voltaren igjen tok jeg meg en tur til Landfalltjern. Tok en 45 minutters rund-tur for å teste stavene og orienteringskunnskapene. Begge funket som gull!

Det at jeg trodde Voltarenen ikke funket var nok det at kroppen hadde tilpasset seg økt dose, slik at normaldosen ikke var nok. Nå, etter en uke uten og tilbake på normal dose så kjenner jeg at det er akkurat passe til mitt aktivitetsnivå og "trivsels-smerte-nivå" ;-) Ulempen med å ta Voltaren er bivirkningene med hjertebank og "hjerte-smerte". Fryktelig ubehagelig å ligge her og føle at hjertet skal hoppe ut av brystet...

Var i kontakt med Smerteklinikken på Sykehuset Buskerud, avd. Drammen i dag. Siden jeg ikke var akutt hadde jeg havnet på 52-ukers venteliste på utredning.. På http://www.frittsykehusvalg.no/ så jeg at det var 9 ukers ventetid på Aker sykehus i Oslo, så da har jeg bedt Drammen om å videresende henvisningen min dit, så får vi se hvordan det går.

Har også vært i kontakt med Kysthospitalet vedr. Modic-diagnosen. Tilbakemeldingen der er at Modic er "normale degenerative endringer og skal ikke plage deg nevneverdig"... Vel, Kysthospitalet hadde ikke akkurat høy score hos meg, og nå må jeg si at jeg så absolutt ikke tror på det opplegget de kjører og det synet på rygg de forfekter. Skal prøve å komme i kontakt med kirurgen på Sykehuset Blefjell, avd. Kongsberg for å få hans mening.

Har sendt inn søknad om rehabiliteringspenger og krav om ménserstatning til NAV. Blir spennende å se hva som skjer der..

Har fått via min advokat tilbakemelding fra Statens Pensjonskasse (SPK) som er Forsvarets personalforsikringsselskap vedr. yrkesskadeforsikring. De kan ikke ta stilling til ansvarsforholdet uten å undersøke nøyere årsakssammenheng etc. Selv om det utførlig ble beskrevet på skademeldingsskjemaet og vedleggene fra skaderapportskjemaene fra Forsvaret.. Menmen, SPK er vel som alle Statlige og kommunale organer; Aldri ta en avgjørelse med mindre du har ryggen fri.. Men det er advokatmat. Er bare glad at jeg har vært "relativt" tidlig ute med krav og søknader, med tanke på at TTT og TTJLT regjerer:-)

(TTT- Ting Tar Tid; TTJLT - Ting Tar Jævlig Lang Tid)

Smertemessig er jeg på Status Quo.. Våkner et par ganger ila. natten og kjenner litt på smerten, har en relativt grei morgen og formiddag for å ha god kjenning på kvelden. Men treningen har gjort noe godt i hvertfall. Jeg føler at kroppen er lettere. At det er lettere å bevege seg. Så det er jo bra. Men smertemessig er det akkurat det sammen... Menmen..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar