torsdag, oktober 08, 2009

Forandring varierer :-D

Nå er høsten godt i gang og ute er det daglige forandringer. Løvet blir gulere og samles i tykkere lag på bakken, naboens Vilvin tar på seg den røde drakten, fuglene samles og forbereder seg på ferden til varmere strøk og vi som blir igjen må pakke oss inn i varmere tøy når vi stikker nesen utenfor døren. Kvelden kommer raskere og forbruket av stearinlys og fyringsved øker. Barnas aktiviteter har kommet godt i gang og "arbeidsårets" rutiner begynner å bli innarbeidet.

På tide og forandre litt i hverdagen og.

Har nå tatt valget om å endre bloggen min, som man ser. Ny layout og farger og nytt fokus.. På tide å gå videre. Så derfor skal jeg skrive litt om mine meninger om verden, "The world acording to Nils".

Hva skal jeg skrive om? Hvilke temaer? Hvilke fanesaker brenner jeg for?

Jeg er jo glødende interessert i forsvarspolitikk og politikk generelt, så det blir vel en del om det tenker jeg. Skal vi fremdeles ha allmenn verneplikt? Skal vi kvotere inn kvinner i mannsdominerte miljøre og vice versa? Bør Norge bli mer proteksjonistisk i forhold til økonomi og handel? Hva med EU? Ser at jeg kan ha mange innlegg her..
Så har vi jo teknologi. Ikke bare teknologi i seg selv, men hvordan kan vi bruke teknologi til å hjelpe oss i hverdagen? Er all teknologi til menneskehetens fordel? Vil mennesket bli overflødig i fremtiden?
Hva med religion? Hvor på skalaen er Norge med tanke på religiøs fanatisme? Har vi reell religionsfrihet i Norge?

Tror at jeg kan fylle en del bytes med tanker her ja.. Det er bare å følge med!!
Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.
Nils

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar